Wednesday 1 February 2012

Ride Ke Sg.Besar (Restoran Selera Rimba) - Fraser Hill - Tg. Malim (Pau Yik Mun) Part 1

Salam/Salam Sejahtera....

Sabtu lepas 28.01.2012, aboyNajun angkat tongkat ke Restoren Selera Rimba kat Sg.Besar kononya nak tryla masakan kat situ.Restoren nie terkenal dengan makanan eksotik seperti daging landak dan rusa dikalangan bikers. Kiteorang Angkat tongkat dari umah lebih kurang 11.45 pagi.. laluan yang digunakan ialah highway Utara-Selatan, Singgah isi minyak pokteh kat shell tol Jalan Duta.. setelah selamat isi minyak kiteorang terus shoot menuju ke exit Behrang.... lebih kurang kui 12.30 kiteorang selamat sampai ke exit Behrang dan tongkat motor jap untuk set garmin.. Aku terperasan sesuatu yang tak kene kat box belakang aku.. Astaghfirullah..... rupe2 nya masa aku gerak dari stesen minyak Jalan Duta aku tak lock pun box aku.... aku terperasan box aku terbukak dan cari kunci tak jumpe (mungkin masa aku gerak kunci masih ada kat box pastu tercicir kat mana2) cuai betul la aku nie.. nasib baik barang2 kat dalam box tak berterabur kat highway...huh...serabut! sedang mencari2 arah Sg. Besar menggunakan garmin, kebetulan pulak ada abg polis trafik tgh berasap kat situ.. so sementara tunggu ajun set garmin aku pun pi la bertanya kat abg polis tue arah ke Sg. Besar.. lebih kurang 50-60 km dari sini katanya... fuhhh jauh lai.. perut dah berkeroncong kelaparan... Alhamdulillah setelah melalui jalan yang tak berapa nak rata dan berlubang ditambah pulak keadaan jalan yang basah lepas ujan. sampaila jugak kiteorang kat restoran tue lebih kurang kui 1.35 petang...






Aneka lauk... ikan puyu, baung, keli, udang galah, ulam-ulaman dan lain2




Nak order masakan daging landak or rusa pun boleh.. rege ditetapkan utk rusa or landak RM 120 utk sekilo dan RM 60 untuk 1/2 kilo tepuk poket tanya selera........





Suasana dalam restoren





Aku punye nasi lauk ikan baung, tempe...





Ajun makan lauk udang galah







Pokteh dengan box belakang yang tak berkunci!!!




Zoom sket.... mmm manelah tercicirnye kunci box pokteh agaknye...




Gambar kenangan2 daripada group motor dan group kereta yang dilekatkan di sudut khas! ada gak artis yang pernah datang kat sini.




Selesai.... masenie kiteorang sempat berbincg.. nak pi nyinggah kat mane plak....




Ajun try tanye en. garmin tempat2 yang menarik yang berdekatan.... En. garmin bgtau bukit fraser 40 KM dari situ...




 
lebih kurang kui 1.35 petang. kite orang angkat tongkat tanpa memutuskan destinasi seterusnya yang nak dituju samaada nak balik umah terus or nak ke tempat lain... Tetibe mase dah gerak ajun tanya aku nak pi Bukit Fraser ker tak? aku apa lagi kasi angguk kepala la... hu..hu... so.... Kasi Shoot ke Bukit Fraser!!!!!!!!

Bersambung.....

P/s: Nah aku blanja korang kordinat Restoran Selera Rimba  N 03'42.530'
E 101'10.468'

No comments:

Post a Comment