Friday 17 February 2012

Bajet Tahun 2012 Utk Pokteh: Tayo Belakang (Battlax BT 023)

Salam/ Salam sejahtera..

Hah selepas melenjan tayo blakang pokteh sehingga pergi balik Fraser Hill sampai dah nampak benang dah tibelah masanya untuk aku menukar tayo belakang dengan yang baru.. kalau korang bace post aku yang terdahulu kat sini aku dah tuko tayo depan sebelum nie jenis Bridgestone Battlax 023. So untuk tayo blakang aku tuko spesis yang sama gak. Aku pi bengkel K S Motor kat jalan Ipoh pada 30.01.2012, bengkel yang sama aku pi masa tuko tayo depan. Aritue aku tuko tayo depan regenye RM 390 yang blakang pulak nie regenye RM 510. So far aku pakai tayo nie ok la kot.  Utk corner yang pendek agak grip jugak la (alah aku layan corner bukan laju mane pun hu..hu..) tapi ada geng2 bikers komen tayo nie kalau dalam kelajuan 160km/j ketika mengambil corner yang panjang tayo nie kurang stabil sket.. (aku tak pernah cube lai n tak berapa nak yakin nak mencube hu..hu...) Tapi tujuan asal aku pilih tayo nie ialah dari segi ketahanannya. Yelah aku menggunakan pokteh utk ulang alik kije n kengkadang bawak pi ride, bawak balik kg lai.. mestilah kene cari tayo yang lambat abis sket. hu..hu... camne pun kite tgkla berape lama tayo nie dapat bertahan.. tayo lama aku Bridestone Battlax 021(Belakang) bertahan sehingga 18730 KM.





Pokteh tak sabo menantikan tayo baru!!




Tayo baru yang akan disarungkan kat rim Pokteh





 Ah Fatt tgh buat balancing...





Tayo lama `makan' sebelah disebabkan absober blakang bengkok..






Bunga tayo baru...



No comments:

Post a Comment