Wednesday 2 October 2013

Ride Ke Fraser Hill Sesambil Memetik Gambar Untuk Pertandingan Fotografi Kuala Kubu Baru Part I

Salam/Salam Sejahtera...

Wasap Bro! Selepas join photoshoot Pielang Bikers pada malam semalamnya. Keesokkan harinya 24.08.2013 aku n orang rumah aku akan ride ke Fraser Hill. Sebenarnya hari sebelumnya sebelum pi sesi photoshoot aku dapat mengesan bunyi seperti bearing pecah kat rim blakang pokteh tapi disebabkan nak juga pi photoshoot tue.. aku bawak jugak pokteh walaupun bunyi-bunyian berkumandang dari rim belakang.. hu..hu.. sorry yer pokteh nak tukar hari tue dah petang sangat kedai pun dah tutup. So pagi 24.08.2013 aku pi cari kedai moto dulu utk repair pokteh. Selepas berjaya menukar bearing kat rim blakang pokteh, aku cargas pulang kat rumah utk terus bergerak menuju ke Fraser Hill. Tujuan utama ride ke Fraser Hill nie adalah untuk memetik gambo sempena pertandingan fotografi mengenai keindahan Kuala Kubu Baru, alang2 nak ke Kuala Kubu Baru untuk memetik gambo terus naik ke Fraser Hill. Sesambil nyelam minumla air sekali yer tak? Sebenarnya keputusan pertandingan telahpun keluar pada 20 september haritu.dan dukacita gambar2 aku tak berjaya memenangi apa2 hadiah walaupun saguhati hu..hu.. tak kisahla tue janji aku puas hati sebab dan mencuba.





Ok berbalik kepada cerita ride, lebih kurang kui 10.25 kiteorang angkat tongkat dari rumah. Alhamdulillah cuaca baik hari tue, kiteorang tongkat motor utk makan kat Kg. Kelumpang pada pukul 11.30 pagi sebelum terus menuju ke Kuala Kubu Baru untuk memetik gambo.















Alhamdulillah... lebih kurang kui 2.40 petang aku berjaya tongkat motor kat Fraser Hill untuk kali yang kedua. Lepak jap kat sekitar kawasan tower clock utk memetik gambo. Sedang aku seting2 tripod utk memetik gambo aku, ajun pokteh kat clock tower, tetiba ada seorang kakak berbangsa cine yang bersama2 kuarganya yang mengikut trip ke Fraser Hill  datang kat aku dan bersungguh utk membantu kiteorang memetik bergambo. May nama kakak tue. Thanks May!. May n keluarganya mmg frendly...











May(kiri) n Family bergambo bersama pokteh.

Lepas selesai bergambo. kiteorang terus angkat tongkat utk ke Fraser's Silverpark Resort utk check-in. Alhamdulillah.. agak selese jugak lah.... walaupun pak guardnye banyak cekadak!. Sebenarnya aku ingat nak stay kat Puncak Inn tempat aku memula stay masa datang Fraser Hill dulu.. tapi apakan daya dah full. Lepas rest kiteorang angkat tongkat utk lepak2 kat sekitar clock tower sebelum pi makan malam kat sekitar kawasan tower clock. Lepas makan terus balik ke apartment.












Alhamdulillah pokteh dapat tempat parking betul2 depan lif hu..hu..







Bersambung....





No comments:

Post a Comment