Thursday 14 July 2011

Aku Lulus Test B Full....

Salam/salam sejahtera...

 Wasap Bro! lepas aku dengan semangatnya menceritekan ride aku ke PD dan Mersing.. Yang sebenar2nye aku takde lesen B-Full lai hu..hu.. aku ride bebekalkan lesen L je..sepatutnye aku tak leh bawak pembonceng lai.. tapi gelojoh punye pasal tak sempat amik test ada ati nak ride jejauh hu..hu.. Takdela.. sebenarnye kalau ikutkan ati mmg la nak nak aderkan lesen B-full dulu baru pi ride.. So alhamdulillah.... kedua2 ride aku iaitu yg pi reunion di PD dan ballik kg di Mersing dengan takde lesen B-Full terselamat daripada terkene tahan, saman or berlaku perkara yang tidak diigini Alhamdulillah... Aku amik test kat pusat latihan memandu MKL Setapak pada 30 Jun 2011(Khamis) Alhamdulilah lulus dan boleh buat lesen terus kat JPJ wangsa maju pada keesokkan harinya (Jumaat). Jom usya gambo...







Satu-satunya moto yang digunakan bagi yang nak amik B-Full kat pusat latihan memandu tersebut.







Tambahan besi keselamatan coz moto nie dah banyak kali terjatuh






No Giliran aku..




Antara part yang paling aku cuak sekali.. Titian Maut.. Kalau kantoi kat sini kantoilah keseluruhan Bahagian II. Kene melepasi titi nie tak kurang dari 7 saat.





Aku nak bagi tips kat korang yang nak amik test nie tak kire la moto kecik or beso.. korang takyah takut sangat pasal 7 saat tue.. try je melepasi titian tersebut sampai abis.. Insyallah korang leh lepas punye.. jgn pakse diri nak imbang lelama atas titi tue.. kalau nak curi mase pun dah nak dekat ujung2. tapi jgn korang terus speed atas tue pulak..

No comments:

Post a Comment