Wednesday 10 April 2013

Tukar Air Filter Blinky (4.4.2013)

Salam/Salam Sejahtera...

4.4.2013 aritue aku bawak motor Jaguh kesayangan aku yang diberinama Blinky untuk pi servis. Kalau korang mengikuti post2 aku yang lepas kat tongkatmotor nie yang tak pernah aku menceritakan pasal Blinky nie. Takpela nanti kalau ader rezeki aku kenalkan korang dengan si Blinky aku nie.. Petang tue aku bajet untuk tuko minyak hitam + Oilfilter dengan Airfilter sekali memandangkan dah berapa lama aku tak usya air filter si blinky nie... tah apa jadi la kan.... Alangkah terkejutnya aku melihat keadaan Air filter Blinky... hu..hu... kejam betuila aku nie... dah naik hancur air filternye.. rasanya makan tahun jugaklah aku tak pernah tukar. padahal kalau tukar pun takder la mahal sangat pun. cume aku terlepas pandang nak tukar. so aritue aku terus tukar cuma air filter yang ori takde pulak jual kat bengkel tue, aku masuk yang local punye setelah usya kualitinya agak ok. Lepas nie Insyallah aku akan lebih peka kepada blinky sebab selagi hayat di kandung badan aku akan menjaga si blinky kesayangan aku nie chewaaaah..








Hancur Bederai air filter nye....

No comments:

Post a Comment