Wednesday 17 October 2012

Persediaan Ride Mengetam (Tukar Brake Pad Belakang)

Salam...

Wasap Bro! Hari yang dinanti untuk ride mengetam dah hampir... Cuaca semenjak dua menjak nie hujan je... (Harap perjalanan Megaride 2.0 Pielangbikers nanti berjalan lancar) Per persiapan yang dibuat utk pokteh? semalam tengahari aku tukar brake pad belakang... utk brake pad blakang mmg aku mantain pakai jenis Daytona. regenye RM 50 siap pasang. kali terakhir aku tukar dulu pada mileage 22692 KM. Semalam aku tukar pada mileage 32296KM bermakna brake pad nie dapat bertahan dalam lingkungan 9604 KM.. Okla tue.. aku mmg kerap gune brake blakang pun... Yang depan aku mmg akan tukar brake pad tokico (original Kawasaki) Tiada kompromi walaupun mahal. sebab aku kurang yakin nak pakai brake pad daytona utk yang depan. Besok ingat nak pi basuh pokteh plak (walaupun musim ujan hu..hu..) Mohon Allah merahmati aboyNajun, dan pokteh mase ride mengetam nanti agar semuanya lancar. Insyallah...






No comments:

Post a Comment